2013年5月29日星期三

聽說,然後我動了心

據說 (據從未用過麵包機的親愛同事們道聽塗說),麵包機製作麵包非常簡易,即按比例將全部所需要材料,一次過放入麵包機內,第二天早上便有麵包食了!

真的是這樣嗎?如果是,就真的太適合我這種製作食物怕麻煩的人了 ,但又很喜歡食麵包。喜歡將麵包夾住餸菜吃,喜歡用麵包配咖哩汁吃,喜歡咬一啖麵包喝一口湯來吃,還有早上食少少甜的麥皮時,配上一片麵包也很不錯哩!

係!如此全能的麵包機,我心動了!但到底是不是一次過放晒材料入麵包機,調較好時間,之後便大功告成呢,我很有點懷疑!


18 則留言:

ep 說...

我也懷疑那麼神奇, 等你查探清楚告訴我.

Joel 說...

I hope I can answer your question...
http://joelchung.blogspot.hk/2013/03/homemade-bread.html

Coffee 說...

ep︰

好一個查探,令我即時覺得自己是大內密探,哈!

Coffee 說...

Joel︰

I just read it again, but seems you didn't tell how your break maker runs.
So, can i put all the ingredients in at one time? Is it true i need not to do any pre.? Just putting the ingredients inside is OK ? Thanks!

菲菲 說...

根據我有實戰經驗的朋友分享,要整個麵包出黎唔太難,不過味道、顏色和形狀等等都要不斷嘗試,才會做出合你心意的麵包。而家$399都有一台麵包機,買黎玩下無妨!

不過,我呢個無飯主婦就唔打算試… 哈哈!

Coffee 說...

菲菲︰

今日同事見到團購$399,自己食的,顏色、形狀無妨,但我仍未清楚是否真的一次過按比例放晒啲配方材料便可。

菲菲 說...

好似係的,另網上有好多麵包機食譜可供參考呢~

Coffee 說...

菲菲︰

好呀,我都在了解中:)

DeepC 說...

之前我有朋友用這類機做麵包給我吃, 她說放材料入機後不用理, 等夠鐘就有得吃. 做出來的味道不錯, 還有多了一份heart! :)

Joel 說...

What 'DeepC' said is absolutely true. Just put all ingredients, press few buttons and you will have bread in 4.5 hrs or cake in about 2 hrs. Timer can be set. Very easy. Not all brands or models are good. I like the Panasonic one, it is a bit expensive, but it is worthy in the long run. The advantage of Panasonic one is very easy to clean. Besides the bread maker and ingredients, all you need to buy are 2 kitchen heat insulated gloves, a bread cutting knife, a scale and that's all.

CC 說...

我覺得原理應同電飯煲相似, 係放晒材料由佢整, 但整出來好唔好味靚唔靚都要花啲時間心思嘗試.

Armadillo 說...

如果㩒幾個掣就搞掂,咁又真係幾正喎!不過我就唔會買嘞,因為除咗飯之外,冇其他嘢係我日日食都唔會覺得厭囉!

Coffee 說...

DeepC︰

謝謝你提供的信息:)

Coffee 說...

Joel︰

Thanks so much, now i believe the bread maker can make bread completely by itself, it's just wonderful!

Coffee 說...

CC︰

之前人哋講我唔係好信,因為我見你整麵包都用咗不少心機,所以我便認為無咁易。當然,而家我知你整嗰啲係較高要求的。

Coffee 說...

Arm︰

相比飯,我就絕對喜歡麵包多過飯,係多好多好多!

kelly 說...

yes, put all things inside, then OK! even you need to put other 配料, no need to follow instruction which ask you to wait till it beeps. Just put all inside, set the timer, go to sleep, and have a bread for breakfast!

Coffee 說...

Kelly:

Thanks for sharing, seems you're having fun with it now, happy ar!

I remember what you said, no need to wait till it beeps, just put all inside together.

I'm still thinking lar, a panasonic one asks around $2000, but the other some only ask several hundreds, makes me hard to decide. Maybe i choose a several hundred one finally.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...